Gemillimeterd voor haaractie

De openingshandeling van het Oncologie Centrum en het ZRTI was meteen de kick-off voor de actie 'Geknipt voor haar'. Gerard Groenendijk, manager Oncologie Centrum, haakte aan en heeft zijn haar laten millimeteren voor een vooraf afgesproken bedrag. Dat werd door collega’s bijeengebracht en zelfs overschreden.

Gerard gekortwiekt 2.jpg

Na de haardonatie van de Braviscollega’s Sanne Hazenberg en Laura Berends in oktober 2016 volgde Gerard Groenendijk hun goede voorbeeld. Onder het toeziend oog van diverse medewerkers werd hij op vrijdag 3 februari in restaurant Bravis Plaza te Roosendaal gemillimeterd. 

Haaropbrengst

De actie 'Geknipt voor haar' moet op zaterdag 18 maart, tijdens de open dag van het Oncologie Centrum, uitmonden in een mooie haaropbrengst voor de Nederlandse Haarstichting. Daarnaast wordt met haarknipacties een bedrag ingezameld voor de Vriendenstichting van het ziekenhuis.
Gerard’s haar was te kort voor een donatie. Hij hoopt met zijn deelname het effect van de 'Ice Bucket Challenge' te creëren en wil anderen uitdagen om ook hun haar te laten kortwieken voor een zo hoog mogelijk bedrag.
 

Alle haarkleuren en pruiken zijn welkom

De Nederlandse Haarstichting laat pruiken maken van de haardonaties, zodat vrouwen met borstkanker die er zelf geen geld voor hebben, kosteloos een pruik kunnen dragen. Alle kleuren haar kunnen gebruikt worden, ook grijs en geverfd haar. Voorwaarde is wel dat de vlecht minimaal 30 cm lang is. Maar ook gedragen pruiken zijn zeer welkom bij de Nederlandse Haarstichting, ze vormen een onderdeel van de haarknipactie.
 

Ook mannen kunnen deelnemen. Sanne Hazenberg: “Uitzonderingen daargelaten zijn er natuurlijk niet veel mannen met heel lang haar. Maar ze kunnen wel op hun eigen manier hun steentje bijdragen. Gerard heeft het spits nu al afgebeten. We dagen alle mannen uit om hun haar te laten millimeteren voor een zo hoog mogelijk bedrag. Vraag je familie, buren, vrienden en bijvoorbeeld je voetbalteam om je te laten sponsoren.

We hopen zo een mooi geldbedrag bij elkaar te krijgen voor de Vrienden van Bravis, die het kan besteden aan een nog nader te bepalen bestemming ten gunste van de patiënten.”

Dus wie 'schaart' zich nog meer achter dit initiatief? Ga de uitdaging aan en stuur een mailtje naar communicatie@bravis.nl.